"International Forest Day & Earth Hour"


Salam Hujung Minggu!! Sharing is caring...2 best info for all..

"EARTH HOUR"
Its 23 Mac 2013 today.  WWF & in conjuction with lots of corporates members celebrating the earth hour. During this day we  have to switch off lights for 60 minutes started at 8.30pm until 9.30pm. All people in this world, please give your fully support!! Demi menyelamatkan bumi kita yang tercinta dan anak-anak masa hadapan. Semoga usaha yang sedikit ini dapat membantu mereka-mereka yang kita kasihi.


"INTERNATIONAL FOREST DAY"

“Hari Hutan Antarabangsa” disambut pada setiap 21 Mac. Tema: Hutan untuk kesejahteraan Masyarakat.  Hutan merupakan sebahagian dari hidup kita. Seharusnya kita memahami peranan hutan dan melipatgandakan usaha menanam pokok seperti spesis-spesis nadir pokok hutan yg semakin pupus cth pokok Binjai. Sempena Sambutan Hari Hutan Antarabangsa, Aktiviti di FRIM hari ini tanam 500 anak pokok. 10 corporate members involved with this activities today.
Fakta: Taman Negara dahulunya dikenali dgn nama “King George V National Park” dibuka sejak tahun 1938 berkeluasan 4343km. Taman Negara terletak di 3 sempadan negeri Pahang (2477km persegi), Terengganu & Kelantan.Kempen Menanam 26 juta pokok telah dilancarkan pada 22 April 2010 dan dijalankan serentak seluruh Negara. Kempen ini masih dijalankan sehingga ke hari ini. Ada 7 jenis hutan di Malaysia

No comments:

Post a Comment