Penghijrahan Diri

As Salam. 25 Zulhijjah 1434H
Syukur kepada Allah kerana telah beri peluang kepada kita untuk meneruskan kehidupan. Sebagai hamba-Nya, syukurilah sentiasa atas segala nikmat dan rahmat yang telah diberikan Allah SWT. Semakin hari kita menginjak dewasa dan tahun baru 1435H bakal tiba tak lama lagi. Sejauhmanakah penghijrahan dalam diri kita selama ini? Adakah kita telah pelajari sesuatu dari pengalaman-pengalaman terdahulu?
Apabila kita memandang terus ke hadapan, kadang-kadang kita kena toleh jua ke belakang untuk perbaiki kesilapan dan khilaf kita. Perjuangan kita masih belum selesai. Sentiasa istiqamah dan yakin bahawa Allah sentiasa brsama-sama kita; setiap ujian yang melanda pasti ada rahmat dan kebaikan di sebaliknya. Be positif dan tawakkal kepada Allah selalu.
Semoga Allah beri kekuatan dalam diri saya untuk terus menulis dan berkongsi maklumat dengan rakan-rakan blogger lain di tahun-tahun akan datang. "If you see something wonderful, do not wait to say something good." Ini sahaja kemampuan dalam diri saya untuk turut sama-sama berdakwah yang mana merupakan tanggungjawab sosial dalam masyarakat kita; di samping memperbaiki dan mengingatkan diri saya sendiri. Hijrah diri amat memerlukan pengorbanan jiwa dan raga. Andai kita dicemuh dan diejek; sentiasa sabar menghadapinya. Ingatlah bahawa Allah SWT sentiasa bersama-sama kita, selamanya.
Doa untuk rakan-rakan; semoga tahun baru ini bakal memberikan lebih banyak lagi kebahagiaan, kesenangan, kegembiraan, kesihatan yang lebih baik, limpahan kasih sayang, peningkatan dalam kerjaya dan sentiasa berusaha bersungguh-sungguh memperbaiki diri dan hubungan kita sesama manusia serta hubungan dengan Allah SWT. In shaa Allah..amin ya robb.
Wallahualam.
Ikhlas dari ♡..

No comments:

Post a Comment