Doa dari hati..munajatku pada-Mu Allah

Ya Allah..
Hadirkan aku seseorang yang mampu membimbingku ke jalan-MU
Seseorang yang setia di sisi sekiranya aku berduka
Seseorang yang bergembira sekiranya aku juga begitu
Seseorang yang sanggup melayan kerenahku
Seseorang yang menceriakan aku dengan setulus hati
Seseorang yang rela menyayangiku sepenuh hati
Selepas-Mu ya Allah dan kedua-dua ibu bapanya
Seseorang yang lengkap ibadahnya agar aku semakin dekat kepada-MU..
Ya Allah..
Andai dia jauh dariku, pertemukanlah kami dalam redha-MU
Andai dia dan aku sudah bertemu, berikanlah kami petunjuk-MU
Ya Allah..
Andai dia milikku, bukakanlah hatiku untuk menerimanya seadanya
Andai dia bukan milikku, berikanlah kami cara
Agar masing-masing tidak tersakiti hati.Sesungguhnya..takdir-Mu punya hikmahnya tersendiri..

No comments:

Post a Comment