Menjadi Hamba Yang Bersyukur

Kita tidak akan mampu menghitung nikmat Allah, syukurilah apa yang kita miliki, syukurilah apa sahaja rezeki daripada Allah S.W.T. sama ada sikit atau banyak. Mensyukuri apa yang kita perolehi walaupun hanya sedikit akan lebih baik daripada berlimpah tapi tidak bersyukur! Allah bagi apa yang kita nak. Dan sebagai balasan, kita kenalah bersyukur dan mentaati perintahNya. Alhamdulillah yaa Allah. Thank you Allah for everything. Thank you for giving me this meaningful life and people's around me. Mudah-mudahan Allah menjadikan kita sebagai insan yang pandai bersyukur.   

Firman Allah swt yg bermaksud; "Dan sekiranya engkau menghitung nikmat-nikmat Allah, (pasti) ia takkan terhitung. " Surah Ibrahim ayat 34.  Jiwa kita ini hanya akan menjadi tenang apabila dalam hidup ini, kita tidak bandingkan diri dengan orang lain, dan sikap itu sesungguhnya hanya mendatangkan sifat kufur dalam diri kita.

Terima kasih buat Yang Maha Pemberi Rezeki. Semoga ALLAH merahmati kita semua.  Bahagia itu akan datang bila kita menerima takdir Allah dengan redha dan sabar. Bahagia itu datang bila kita mula memahami takdir Allah itu tidak kejam, setiap kejadian pasti ada hikmah yang akan menyusuli. Bahagia itu akan datang bila kita meyakini Allah adalah sebaik-baik perancang dan takdir Allah tak pernah silap.
(sumber: Blogger)

No comments:

Post a Comment